czwartek, 31 października 2013

DZIEŃ#13- Brak końca i początku.

Witam tutaj Patrykpiotr .
Zapraszam do lektury



Tematem dzisiejszego wpisu będą fraktale. W latach siedemdziesiątych dwudziestego wieku francuskie matematyk Benoit Mandelbrot wprowadził do matematyki pojęcie fraktala. Jego definicja jest bardzo skomplikowana jednak przegładając ją na chłopski rozum można powiedzieć że jest to kształt który jest samopodobny w różnych skalach, czyli że jego poszczególne fragmenty po zmianie skali wyglądają identycznie jak całość. Przez swój psychodeliczny oraz abstrakcyjny wygląd fraktale wykorzystywane są w sztuce oraz np. przy projektowaniu gier komputerowych. Nawet w naturze możemy spotkać wiele przykładów fraktali np. kalafior brassica.



Ciekawostki:
#1
   Jedynym graczem, który strzelał gole dla dwóch reprezentacji podczas Mistrzostw Świata był Robert Prosinecki, który reprezentował Jugosławię w 1990 r., strzelając gole w meczu ze Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi, a potem dla Chorwacji w 1998 r. w meczu z Jamajką..
#2
Czy wypita woda może zabić? Paradoksalnie tak. 5 litrów wody wypitej w ciągu kilku godzin może zagrozić zdrowiu i życiu. Organizm zostaje przewodniony i spada zawartość sodu, czego skutkiem może być niewydolność nerek, a nawet śmierć człowieka.







#3




Aż czterech prezydentów USA zginęło w zamachach: Abraham Lincoln (1865), James Garfield (1881), William McKinley (1901) i John F. Kennedy (1963).


INSPIRACJE NA DZIŚ #13:

Panorama Londynu w technice HDR.

Piosenka na dziś#13:

" W życiu piękne są tylko chwile"- truizm a jednak taki prawdziwy.

Moje fotografie#13:


Marcelina

Dzisiejszy dzień- Wyspałem się, tak w końcu udało mi się to osiągnąć, mimo tego iż poszedłem spać dopiero o 1 w nocy bo byłem zbytni zaczytany to i tak dokonałem niemożliwego - odespałem cały tydzień. Szybko pospieszyłem do pobliskiego marketu po świeże pieczywo, gdzie kasjerka zirytowała mnie mozolnością swoich działań. W szkole samorząd przygotował zabawę z okazji Halloween z każdej klasy 2 osoby musiały przyjść przebrany aby klasa ta nie otrzymała kary. Gdy wszyscy zebrali się w auli, osoby przebrane zaczęły prezentować swoje stroje. Na następnej lekcji byłem zadowolony z siebie z powodu zamknięcia punktacji z matematki. Po powrocie do domu i krótkim lenistwie, zebrałem się i poszedłem zakupić bilety na Jezioro Łabędzie, osobiście nie interesuje się baletem jednak wybieram się bo marzeniem mojej drugiej połówki było zobaczyć to widowisko na żywo, nie może się już doczekać :). Planuje pójść jeszcze biegać i doczytać książkę do końca a jutro dzień Wszystkich Świętych. Odpoczynek...



Te chwile chce pamiętać gdy nadejdzie moja senna puenta.



Zapraszam do komentowania oraz obserwacji bloga
Pozdrawiam PatrykPiotr

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania oraz dyskusji :) Pozdrawiam Patryk Piotr