poniedziałek, 4 listopada 2013

DZIEŃ#17- Greckie frappe. Zagadka.

Witam tutaj Patrykpiotr .
Zapraszam do lektury


Tematem dzisiejszego wpisu będzie "Jak przygotować frappe". Czym jest frappe, jest to napój który został wymyślony przez greków, przygotowywany na bazie kawy, cukru oraz wody. Jest to ciekawa alternatywa dla zwykłej rozpuszczalnej kawy, mimo tego iż doskonale nadaje się na ciepłe dni to nawet w takiej jesiennej porze może nam zastąpić zwykłą rozpuszczalke.
 Dzisiaj trochę odbiegne od formy wpisu i pokaże wam jak przygotować taką kawę. 







Będziecie potrzebowali: 



  • Kawę rozpuszczalną (najbardziej sprawdza się tutaj nescafe classic)
  • Cukier
  • Woda
  • Mleko
  • Około 5 kostek lodu
  • Spieniacz do mleka ( taki mały na baterie można zakupić za około 10 zł) lub shaker który można zastąpić słoikiem :).
  • Słomka.
  • Uśmiech.


Pierwszym krokiem będzie nasypanie do szklanki cukru i kawy wedle uznania, ja wsypuję 2 kawy,2 cukru. Następnie zalewamy to przegotowaną wodą w temperaturze pokojowej zalewam tak żeby mniej więcej przykryć naszą kawę wraz z cukrem. 
Następnie używamy naszego spieniacza i spieniamy naszą mieszankę, a jeżeli używamy shakera bądź słoika wszystko wstrząsamy aby uzyskać piankę.
Gdy używaliśmy słoika bądź shakera przelewamy wszystko do szklanki, następnie dodajemy nasz lód.
Gdy mamy już lód pozostało tylko dodać mleka w miare uznania zależy jak lubimy,dodajemy słomkę, a o to efekt końcowy :). 
Kawa jest po prostu pyszna, polecam jako odskocznię od zwykłej codziennej kawy.




Ciekawostki:



#1

To w Chinach a nie w Europie wynaleziono druk - W 593 r. n.e. w Państwie Środka powstała pierwsza czcionka drukarska, a w 700 r. w Pekinie dostępna była drukowana gazeta.
.
#2
  W Chinach żyje najwięcej ludzi na świecie – ok. 1,3 mld osób. W samym Szanghaju mieszka około 18 mln, a w Pekinie  ponad 12 mln ludzi.
#3
W Chinach pasażerowie mogą wejść na peron dopiero z chwilą, kiedy zostanie zapowiedziany przyjazd pociągu.


INSPIRACJE NA DZIŚ #17:
http://www.deviantart.com/art/Alice-129462584
Fotografia podwodna, uwielbiam je oglądać, pozwala ona uzyskać abstrakcyjne efekty.

Piosenka na dziś#17:
Dzisiaj rap, prosto od Medium'a, piosenka bardzo klimatyczna.

"Trębacz poślubił kobietę, tytuł: wierność ..."


Moje fotografie#17:

Zagadka#1:

Co to jest, rozbija się to, a dopiero wtedy jest całe...


Dzisiejszy dzień- Zwlekłem się z wyra z wielką niechęcią, oraz zmęczeniem ponieważ czytałem książkę do wpół do drugiej, szybko ogarnąłem się poszedłem po cieplutkie pieczywo, szybko wybrałem się do szkoły. A w szkole nauka,nauka i jeszcze raz nauka. Musiałem siedzieć prawie do 4 z powodu niemieckiego z którym jestem poważnie na bakier. Zjadłem obiad, teraz piszę posta tutaj na blogu, za chwilę wybiorę się do mojej ukochanej pouczyć się na jutrzejszą kartkówę z reakcji redoksów, tlenków. Przybija mnie ta jesień, ciemno o godzinie 16 co to ma być, ja się pytam nienawidzę tej pory roku :( niech przemija.


Kiedy wątpię już w siebie i swoje sny

Jednym słowem dajesz mi morze sił

Zapraszam do komentowania oraz obserwacji bloga
Pozdrawiam PatrykPiotr

2 komentarze:

  1. Bardzo przyjemnie czyta się Twojego bloga. Widać, że masz głowę pełną pomysłów.Można zauważyć, że jesteś bardzo sumienny w swoich postach, traktujesz niektóre tematy z ogromną pasją. Ponadto jestem mile zaskoczony Twoimi zdjęciami.Czekam na więcej postów wraz z interesującymi inspiracjami i przemyśleniami !
    PS. super pomysł z ciekawostkami.

    Serdecznie pozdrawiam i trzymam kciuki ! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow. jesteś facetem i umiesz robić frappe! ożeń się ze mną! xD
    tym czasem dodaję Cię do obserwowanych, bo bardzo przyjemnie sie Ciebie czyta :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania oraz dyskusji :) Pozdrawiam Patryk Piotr