wtorek, 5 listopada 2013

Fotografia dymu czyli jak się za to zabrać.


Witam tutaj PatrykPiotr.
Zapraszam na wpis z serii Poradniki.
W dzisiejszym poradniku pokaże wam jak wykonać zdjęcia dymu. Zdjęcia te często wyglądają bardzo efektywnie, a do ich wykonania nie potrzeba wiele. Potrzebne nam będą:
  • Źródło dymu - ja używałem gliceryny z wodą, którą ogrzewałem nad podgrzewaczami. Jednak bardzo polecam kadzidełka ponieważ są one o wiele prostszą opcją.
  • Oświetlenie - potrzebna będzie jedna lampa błyskowa, wraz z systemem wyzwalania. 
  • Czarne tło - ja użyłem czarnego brystolu.
  • Cokolwiek czarnego koloru- potrzebne do tego żeby zasłonić lampę żeby nie oświetlała tła.
  • Oczywiście aparat

No to zaczynajmy na początku ustawiamy nasze tło, źródło dymu a w odległości gdzieś 10 cm w bok od źródła dymu kładziemy lampę błyskową z planikiem skierowanym pod kątem gdzieś 30 stopni do góry.
Oto mój setup:

Następnie ustawiamy ostrość na źródło dymu, i zaczynamy dłubać nad ustawieniami ekspozycji. Staramy się żonglować przesłoną na poziomie f/8.0 do f/11.0 i czasem naświetlania pomiędzy 70 do takiego na jaki pozwoli zsynchronizować błysk lampa, dążymy do tego żeby na kadrze doświetlony był tylko dym a tło było całkowicie czarne. W moim przypadku wyglądało to tak

Moje ustawienia apratu:
  • Przysłona – f/10.0
  • Czas naświetlania – 1/125 s
  • ISO – 200 - staramy się wcześniejszymi ustawieniami przesłoną, czasem naświetlania, mocą lampy aby tak je dobrać żeby użyć jak najniższej wartości ISO co skutecznie zmniejszy ilość szumów na naszym zdjęciu.
  • Moc błysku - 1/4 w lampie canon 430ex I 
Moje zdjęcia:








Publikujcie co wam powstało.

Zapraszam do komentowania oraz obserwacji bloga
Pozdrawiam PatrykPiotr



1 komentarz:

  1. bardzo mi się podoba! rewelacja :D ja niestety dysponuję jedynie swoim telefonem, także nie poszaleję w tej kwestii :)

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania oraz dyskusji :) Pozdrawiam Patryk Piotr